Buka nije u modi

Pre pet godina

Jedne letnje noći Džigi Bau se probudi iz počinka bez snova, podiže glavu, i pošto je nekoliko sekundi zurio u vatru oko njega glasno je izgovorio:
– Mrš!
Nije rekao ništa više, a nije znao razlog ni za to što je kazao. Ta okolnost je probudila ostale koji su ugasili požar. Strepeći za sopstvenu bezbednost, (a podstaknuti zadnjim incidentom), većina stanara je odlučila da se ta pojava ispita. Stvar je prosleđena, a ispitivanje je krenulo nakon tri dana hospitalizacije:

– Ime?
– Džigi.
– Prezime?
– Bau.
– Starost?
– Četeres’ osm.
– Bračni status?
– Šta?
– Da li ste oženjeni?
– Jok.
– Džigi, opišite mi kako se to dogodilo?

Opis

Opšte je poznato da oni prave buku, okreću njuške u stranu i uzdišu, a to krckanje i škripanje postaje nepodnošljivo. Soba, plafon, pod, sve je nestalo osim te buke. Onda je oko mene pao mrak i kao kad se čovek navikava na slabu svetlost ona se polako pojačavala, ali buka je bila sve veća i veća. Onda su me oni vukli i napali kofama s vodom. Prskali su zidove… Doktore, da li znate šta je spopalo te miševe?

– Ta dijagnoza ne bi imala nikakvu vrednost pošto ja neću lečiti miševe, odgovorio je doktor.

Zaječar, Dom Pixel & T

Sa vrha Lubničkog brda, na nekih pet kilometara lastinog leta nalazi se zajednički krov ispod koga je i dom Pixel & T koji su ludo zaljubljeni u svoj način života budući da im je to uopšte i jedini moguči način. Pri izboru zanimanja rukovodili su se nizom okolnosti kao što je lična sposobnost i naklonost tako da je T. otvorila firmu za zamenu pamuka na kupaćim gaćama optičkim vlaknima, dok je Pixel volontirao rastežući harmoniku u obližnjem domu za gluve alkoholičare. Oni, (uz neretko skretanje od čestitosti), još uvek veselo podnose svoje godine, i još uvek su okorele pristalice šala kao i pre, a po svemu sudeći od njih je tu sklonost nasledila i njihova ćerka Minja.

Njihov komšija, Džigi Bau, lečeni pijanac, koji je svojevremeno u svom kupatilu imao destileriju za proizvodnju dnevne količine alkohola od krompirove kore nekoliko puta je zbog “škripanja i krckanja” pravio smele upade u njihovo carstvo. Zvonio je na njihovim vratima koja mu je po pravilu otvarala Minja i dočekivala ga u stavu medveda na stražnjim nogama i podignutim raširenim šapama:
– Turuuuumba!
Džigi Bau bi se povlačio unazad uz izgovaranje uvek istog pitanja:
– E ti tu tatko i žena mu da gi utepam?
Minja, koja je navikla na te prigovore Džigija, i koja je dobro znala da se komšija odrekao svog boravišta iz područja koji odrasli nazivaju delirijum, pokušala je da odgovori:
– Čika Džigi…
Ali Džigi je nastavio:
– Opšte je poznato da bračni parovi…
– Znam, nastavila bi Minja: Opšte je poznato da bračni parovi prave buku škripanjem ali meni je tata objasnio da je buka u modi ako hoćemo da budemo zdravi i disciplinujemo kičmu.
A krckanje, upitao je Džigi?
– Meni je mama objasnila da mi ne možemo da krckamo jer nemamo ušteđevinu.
Posle kraće pauze Džigi je progovorio:
– Mlogo ti bre pametni tata i mama. Znam ja da su oni gornji i donji kamen istog mlina. Al` od sutra, kako važi za sve – tako ima da bude za svi! To da im kažeš.

Inspektor Nois

– Dobar dan, vi ste Pixel, jel tako?
– Da ja sam Pixel, odgovorio sam. Izvolite.
– Da se predstavim. Ja sam inspektor Nois. Došao sam po prijavi kućnog saveta koji se žali na ponašanje komšije ispod vas. Znate… stanari imaju primedbu jer im dotični gospodin često zvoni na vratima žaleči se na škripanje i krckanje. Mi svakako znamo da vi i vaša supruga niste potpisali tu peticiju i da je dotični gospodin lečeni alkoholičar kao i to da ne posećuje dom gluvih alkoholičara u kome svirate jer znamo da nije gluv, ali nas interesuje i vaše mišljenje o tim njegovim primedbama…
– Meni je komšija Džigi OK, odgovorio sam. Izgleda mi kao zgodan lik za priču.
– Hvala vam, rekao mi je inspektor, puno ste nam pomogli.
– Kako, ne razumem…
– Bračni parovi koji su potpisali peticiju nisu hteli otvoreno da sarađuju. Vaš iskaz indirektno ukazuje na rešenje i sada su stvari mnogo jasnije. Ne brinite, diskrecija je zagarantovana. Znate, mi čitamo vaše priče, dodao je dok je sa smeškom silazio niz stepenice…

Dva dana kasnije

Džigi Bau je zazvonio na vrata doma Pixel & T.
Minji je nešto govorilo da pred sobom gleda buduću propast čovečanstva.

10 responses to “Buka nije u modi

  1. Јако ме радује што могу поново да читам ову причу 🙂
    Једна од омиљених… Туруууумба!

Komentar:

