Frulaš

frulasKo je frulaš i o čemu on govori, ne znam. Nadimak je dobio zbog frule koju stalno nosi u unutrašnjem džepu kaputa i tu priču svi dobro znamo. Kupljena je na vašaru od proverenih seoskih majstora. Ali frulaša još uvek niko nije čuo da svira…

*

– Ko ste Vi, odvažio sam se jednom prilikom i pitao ga. Kako ste me našli?
– Ja nikoga nisam tražio.
– Kako niste. To nije moguće…
– Tu sam zato što si me ti pozvao.
– Ma dajte molim Vas…
– Slušaj, nevažno je to… Ima nešto bitnije od toga.
– Šta?
– Pa, to… ne znaš ni ko sam, ni šta sam, a najvažnije, ne znaš ni šta hoćeš od mene. Koj’ te đavo tera da ulaziš u nešto nepoznato?
– Ali…
– Ne, ne… ni ti ni ja ne znamo u šta će se ova avantura pretvoriti i šta će na kraju biti. Moraš da znaš šta hoćeš. Ja ne dolazim po pozivu. Ovo je izuzetak. Razmisli o tome.
– Dobro… a vi?
– Šta  ja?
– Već odlazite?
– Da. Idem da prošetm. Moraš da središ misli.

Vratio se posle sat vremena, vidno raspoložen.

– Pada kiša, kaže. A ti…
– Šta ja?
– Vidim spreman si, uključio si kompjuter.
– Da spreman sam. Čekao sam Vas.
– E, onda ovako, (povlači stolicu da sedne pored mene). Kucaj… šta si ono hteo…  “Ekvilibrizam”.
– Da, evo otkucao sam.
– Jel znaš šta je to?
– Pa…
– Moraš da znaš:

Učenje po kojem je čovekova volja slobodna samo onda kada za svoje postupke postigne apsolutnu ravnotežu sa motivom, ili akrobatska veština održavanja ravnoteže, kao na primer hodanje po žici.

– Jel sad’ jasnije?
– Jeste.
– Dobro… samo nije baš tako, ali nema veze. Više je iskorak u nepoznato, (gleda me ispitivački). Zato moraš da budeš oprezan, klizav je to teren.
– Ali zašto ja? Zar ja nisam tu da kucam ono što Vi kažete?
– Vidi, očigledno je da imaš problem… (skida naočare i stavlja ih u futrolu). Moraš to da rešiš sa sobom. Nema mesta sumnji i nepoverenju. Vidim da nisi razmišljao o onome što sam ti rekao, a s’ tim moraš biti načisto!
– Načisto sa čim?
– Molim!
– Hteo sam…
– Znam šta si hteo. Jasno mi je.
– Izvinite, ali ja Vas ništa ne razumem.
– Slušaj… ništa ti nisi shvatio. Sve ovo je zbrka u tvojoj glavi uostalom kao i sve što znaš o meni. A ne znaš ništa. Nisam ja frulaš zbog toga što nosim frulu već zato što znam kad`da sviram a kad za pojas da zadenem.

Sedeo sam i zbunjeno gledao u njega.

– U redu, znam da sam prenaglio ali mora tako. Znam da misliš da možeš sam ali jednostavno danas nije tvoj dan. Biće dana još… Evo, uzmi ovu frulu, (vadi je iz džepa i stavlja je ispred mene na sto). Radi s’ njom šta ti je volja al` ne očekuj čuda. Nije čarobna, to valjda znaš.

Okrenuo se prema meni, stavio šešir, i rekao:

– Ja sada idem, a ti ako možeš nastavi, (mahne mi rukom i ode).

*

Bio sam zatečen.
Razmišljao sam.
Gledao sam čas u tastaturu, čas u frulu.
I priznaću Vam. Nisam napisao ni reč!

22 responses to “Frulaš

    • „Нежни Свирач се насмеши. Онда си се сам одлучио за тај пут,
      рече. Зар се више не сећаш? А према свему што ми је допрло до ушију о вашем путовању, имао си притом довољно прилика да научиш слушање. Али, чини ми се да још увек исувише слушаш себе самог.
      Зар не треба прво да пронађем ко сам,упита Слушач. То, свакако мораш, рече Нежни Свирач. Али то неће ићи тако брзо, како ти у свом нестрпљењу мислиш. У себи самом нађи одговор, али ако се разумеш у слушање, сазнаћеш то од других људи по мало…“
      Пише у другој књизи на страни 17.

  1. …“– Ja sada idem, a ti ako možeš nastavi“.
    Можеш ли, Другар?
    …да постигнеш „аpsolutnu ravnotežu sa motivom“,
    или да овладаш „akrobatskom veštinom održavanja ravnoteže, kao na primer hodanja po žici“?
    Ја сам сигуран да Ти, то, можеш!
    Поздрав!

  2. Ti imaš dar da o trenutku nedostatka inspiracije napišeš tako inspirativnu priču. Svaka čast. Volim da čitam tvoje tekstove 🙂

    • Upravo sam izguglao Jevanđelje po Luki. Možda te je pesma Rolling Stones_a asocirala, ne znam… 🙂
      P.S.
      Zašto ne komentarišeš na srpskom jeziku s’ obzirom da si to uradio-la u gornjem komentaru? To svakako znači da vrlo uspešno čitaš i pišeš.
      Pozdrav Tebi i svim čitaocima iz Kanade!

  3. Misliš na „Sympathy for the devil“. pa yes…Htedoh (o-la!) da se poigram sa mefistofelijanskom sujetom „Nežnog“ Svirača. A zašto na Engleskom – pa to je jasno: Htedoh (o-la!) da malo nagrickam njegovu sujetu, ukazujući na visoki stepen verovatnoće da (budući da je Balkanac) ne govori Engleski. Ah, well,.. tromi pokušaj, priznajem. Čestitam, by the way, na virtuosni craftsmanship. Toliko psihologije, etike, ironije, misterije, simbolike u nekoliko veštih redova. Tvoja jedna reč komunicira više od deset reči drugih pisaca: Subtilan si, Majstore. Anyhow, dali će biti produžetak?
    Oće li zafrulati?

    • Da… kao prvo hvala Ti na razumevanju i lepim komentarima, a što se mog engleskog tiče on je na nivou google translate. Frulaš..? Hm… pa za sada neće biti nastavka, ali nikad se ne zna. Možda me opet poseti. Pozdrav! 🙂

  4. Ćao Pixel. Pišem ti baš na ovom tvom postu jer mi je on, po mom mišljenju, jedan ot tvojih najboljih tekstova, mada su ti svi fantastični! Obožavam da pratim i čitam tvoje tekstove. Jeste da ih retko izbacuješ, ali svaki put me sve više oduševiš sa svojim umećem!
    Zbog toga sam te nominovala za Versatile Blogger Award. Detalje i pravila možeš proveriti ovde: Poezija Živi.

    Veliki pozdrav. 🙂

Komentar:

