Srebrne staze

srebrne-stazeOdavno nisam ništa napisao. Nikako da se pronađem među ovim štedljivim sijalicama pa ma koliko belu i jasnu svetlost davale. I šta imam od toga? Eventualnu zamenu proizvoda i dve godine garancije? Godine i godine proveo sam pod svetlom klasičnih žarulja koje izgore uvek kad ne treba. Koliko sam samo stranica pod njima napisao i koliko puta prste izgoreo. Bio sam pesnik iz zajebancije…

*

Sećam se da je bilo leto kad sam se ulepio smolom jedne jelke i pustio sebi mašti na volju. Rekao sam joj da moram da joj stavim ukras jer je okićena jelka simbol radosti i nade, jer se tako valja, jer to rade oni kojima se neka jelka sviđa i da sam ja eto odabrao baš nju.

Gledala me je onim okicama ispod bodljikavih trepki, smeškala se i ćutala, ali je odgovor usledio brže nego što sam očekivao:

Ako misliš na to da svaka jelka ima svog Deda Mraza, moraš mi obećati da nikada nećemo prestati da se igramo.

I ja sam joj obećao.

A onda je došlo zlo i naopako. Vreme neskladno. Nazadno. Vreme ogoljeno i gladno. Sećam se da je bilo dana kada sam dobro izmorio irvase odvozeći tovare i tovare tuge što dalje od nas i vraćao se s’ praznim sankama – a prazne sanke radost ne donose. A ona me je čekala, grejala promrzrle priste i trljala obraze ponavljajući mi po ko zna koji put da je baš briga za skupocene staklene kugle i šarene bombone. Tražila je da joj obećam da nikada neću poverovati u laž da ne postoji Talični Tom, Ptica Trkačica, Patak Dača, Pipi Duga Čarapa…

I ja sam joj obećao. Obećao sam joj sve što je tražila.

Sećam se i da je jesen bila na pragu dok sam je čekao ispred ordinacije uveren u to da samo jelke opstaju u vremenu i prkose svim godišnjim dobima moleći Boga i majku prirodu da tako i ostane. Znao sam da svaka jelka raste u visinu onoliko koliko pusti koren, a ako ne može dalje zakine joj se vrh. Zamišljao sam svaki njen korak dok mi prilazi od ordinacije do klupe na kojoj sam sedeo čekajući šta će mi reći. Mislim da je prošla čitava večnost i mora biti da sam u tim mislima duboko odlutao jer nisam ni primetio kad’ je sela pored mene i stavila ruku na moje rame:

Deda Mraze, deda Mraze
ne skreći sa staze…

*

Danas, razmišljajući o jelki koju ćemo za neki dan ukrasiti setio sam se svoje prve jelke i svog limeng vozića na navijanje kojim sam otputovao kroz tunel sećanja…

Preko brda, preko brega,
i debelog snega…

I tako, vozom umesto sankama, sve do kutije sa crno – belim fotografijama na kojima se jedva naziru tatini retuširani brkovi i boja maminog karmina. Odavno nisam ništa napisao. A i nemam kome. Ali ovog puta me neće sprečiti ni štedljive sijalice, ni prazne ulice, ni samoća prostora nečujnog grada. Pisaću jelkama i zvezdama. Vreme je da se suočim sa belinom stranice koju će im odneti vetar sa perona provincijske železničke stanice.

29 responses to “Srebrne staze

  1. Koliko sete… a opet, tvoje slovo nikad nije tugaljivo. Znam da ne tražiš reči hvale, a ipak na njih inspirišeš uvek. Treba li reći „Piši češće!“ ili ne? Naravno da ne, nije to mehanika… to je trenutak samo tvoj. Ali kada ga podeliš, ostavljaš dobar otisak, ne samo na displeju. Nek’ nam jelke požive, baš ovakve kako si svoju opisao! 🙂 Tu su da nas podsete da trebamo držati svoja obećanja… i verovati, onako kako deca veruju! 🙂 Veliki pozdrav. 🙂

  2. Ne znam sad, nisi ni napisao… kako da odmorimo te irvase što tako vredno rade i odnose tugu…?
    Ja se rastužila, eto.
    A imam i rašta.
    Divan, divan, divan tekst, reči kao biseri, nanizani na jednu zimzelenu grančicu. Da traju. I mirišu.

  3. Mene je ovo zabolelo. Ali baš, onako jako i nenadano, usprkos lepoti rečenica koje nižeš.
    Piši, druže, i češće i više, ali nemoj da ovako boli.

Komentar:

